tisdag 1 mars 2011

Ingen koll

Tisdag morgon och jag har inte koll. Jag har inte koll på var alla grejer ska ta vägen medan vi renoverar farstun. Jag har inte koll på resterna av julsaker som står på bänken i hallen och aldrig tycks vilja hamna i någon låda. Jag har inte koll på vad vi ska äta ikväll eller vad vi ska köpa för ettårspresenter till dottern trots att jag ska handla idag. Jag har inte heller någon koll över var alla mina trosor tycks ha tagit vägen eller varför mina bh:ar går sönder samtidigt. Dålig koll på om dottern alls kommer hamna på samma förskola som sonen eller om jag måste förklara krig med hon som tillsätter förskoleplatser. Dålig koll på vad det innebär för mitt vikarierande med tanke på att hon också ger mig vikariat ibland. Ingen större koll på när Fina Mannen jobbar eller inte jobbar. Inte heller koll på när någon när som kan vilja att jag jobbar - även om jag jobbar de två kommande fredagarna. Och då har jag dålig koll på vad jag ska göra. Ingen koll heller på sunda livsvanor eller vad jag ska måla nästa gång. Dålig koll på hur man får upp staket så jag slipper se ladugården - eller de inte ser mig.

Ja, det är väl bara som det är... Förhoppningsvis kommer jag väl lite till klarhet i eftermiddag. Om inte annat så ska jag köpa fler pennor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar