onsdag 2 mars 2011

Shopoholic?

Skylt till tvättstugan införskaffad efter långvarig intensiv avståndsförälskelse
RIA-fynd
Jag vet att det sägs att man inte blir riktigt lycklig av saker och pengar. Därför kan jag inte riktigt förklara den där berusande känslan som bara övermannade mig igår när jag hade en alldeles ovanlig shoppingorgie. Ni skulle sett mig: jag köpte allt från kläder till toalett och fiskar! Men efter en stenhård budget (som jag med skuldkänslor fuskat igenom pennor genom flera gånger) så var det som att komma till himmelriket. Inga skuldkänslor (än) och bara saker. Saker som vi behövde och skulle köpa i och för sig men ändå grejer! Känner att det är helt moraliskt fel att bli såhär lycklig av att handla, men jag bjuder på det!

Dessutom försvarar jag mig med att det är helt okej då jag har fått en massa (1-2 ggr i veckan) lärarjobb i en och en halv månad framåt. En liten landsbygdsskola har satt klorna i mig och jag kommer att undervisa i princip hela skolans elever under denna tid under olika tillfällen. Så skönt att få komma tillbaka till samma ställe också och kanske därmed kan utveckla någon sorts trygghet i min lärarroll. Sedan är det ju ett himla plus att få betalt också! Pengarna kommer bara välla in. Eller man kunde ju önska.

Och imorgon fyller dottern ett år. Sjukt så fort tiden går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar