söndag 4 september 2011

Jag behöver hjälp!!

1. Happy Mothers day
2. Up and away
3. Skepp ohoj!


4. Sjöjungfru

5. Blommor och Bin
6. Bläckfiska

7. And now what?

8. Trädtjej
9. Waiting for santa?
10. Någon annan bild från bloggen. Skriv isf i kommentarsfältet!

Jag behöver smakråd! Jag ska trycka vykort till utställningen och nu skulle jag vilja ha er hjälp att välja ut motiv! Så vilka tycker ni ska bli vykort? Man får rösta på tre stycken och gör detta antingen i kommentarsfältet här nedan eller i omröstningsspalten här bredvid ----->. Om man röstar här bredvid är det helt anonymt!

Så jag beeer jättesnällt nu om er hjälp! Snälla! Det tar bara en sekund. Max ;)

Röstningen pågår tills den 6/9 kl. 00.01 :)
                                                       

13 kommentarer:

  1. Hur kul som helst! Har jag någon gång sagt att jag tycker att du är bra? Du är grym! Röstar på 3,5 och 9. kramar

    SvaraRadera
  2. Tack Hanne!! Du kan ha sagt det någon gång men jag blir ändå lika glad nu :D Kram!!

    SvaraRadera
  3. 9, 5 och 2 (och får man rösta på en fjärde så: nummer 1)

    SvaraRadera
  4. åh åh åh vad spännande!!!
    Känner hur jag själv blir helt uppspelt! Vad kul att du ska trycka upp vykort! sak som jag glömde! skriv din bloggadress på baksidan! :)

    och nu... här kommer vad jag tycker, ta det med en nypa salt, jag tycker ju så mycket men jag tyckeeer...

    Jag tycker utav de du satt på listan här 2 (en personlig favorit från dina senaste, är supernyfiken på den nya som verkar vara under process) och 9. Gillar blandningen mellan fräckt, humor, pinuppa och färgstarkt! Men 3 är grym också!
    Sen började jag genast titta på alla andra underbara fina saker du har här på bloggen och tycker ju att från sagornas värld ( den rosa med hon som klipper av sig håret ) är helt underbar för det visar vilken otroligt talang du har för illustrationer och hur du gör det på ett helt nytt sätt med humor och små ingångar med olika tolkningar ( som trosorna som flyger iväg ) men gasch allt är ju bra så det är nog bara till att välja och vraka. Just det, den du gjorde för slussen kortet är också helt underbar! Den röstar jag också på. ( jag röstar ju för fan på alla!)

    Ska be mamma rösta med, hon älskar dina grejer. Hihi har jag sagt att hon nästan blir lite arg när hon ser dina grejer och undrar hela tiden varför du inte skickar in dina bilder till bokförlag och blir illustratör. Då brukar jag undra om man kan göra så och då säger hon: jag vet inte! men det borde gå och hon SKA verkligen jobba med det där! :D

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Alla är bäst men dem jag röstar på är 4, 7 och 9. Tänker som så vilka som jag skulle köpa om dem redan fanns som vykort. Till mig själv eller för att spara eller skicka till någon. Och motiveringen är:

    4: Färgvalet i bilden "ÅHH" och så som du har fått till blodet.

    7: För att den är motsägelsefull och får en att le.

    9: Tänker att den är lite rätt i tiden. Ett fräckt, fint och lite ovanligt julkort ju. Toppen!

    Om jag fick rösta på en fjärde skulle det var 2an.

    SvaraRadera
  6. Jag röstar på 2!

    Samt dessa två:
    http://2.bp.blogspot.com/-CMA-uIsVGmU/TgVryw7ypWI/AAAAAAAAATY/X3qR2HHrLbw/s1600/midsommar.jpg

    http://3.bp.blogspot.com/-vhRGqeru5BE/TdEQ_1ir-tI/AAAAAAAAASc/S7gyDnRkD78/s1600/gr%25C3%25A5ter+i+regn.jpg

    De två är SÅ grymt fina och förtjänar lite mer uppmärksamhet :)

    Sedan är den här riktigt rolig:
    http://1.bp.blogspot.com/_veLCRgTbpDw/TRhm7r3qXfI/AAAAAAAAAEc/i8PJDBhMncI/s1600/Prinsessa.jpg

    Haha. Ja jag vet, jag röstade inte alls som man skulle. Men ändå, jag försökte! :P

    SvaraRadera
  7. Vad kul med vykort och när ska du ha utställningen? Spännande:)

    MIn personliga favorit bland dessa är trädtjejen, den är så snygg. Sen tycker jag blommor och bin-tjejen, och sist jultjejen! Lycka till!

    kram helena

    SvaraRadera
  8. Jag röstar på:
    1: Waiting for santa
    2: Bläckfiska
    3: Blommor och bin

    /Mikka

    SvaraRadera
  9. PS: Får man beställa vykort så att du trycker upp några extra?? :)

    /Mikka

    SvaraRadera
  10. Åh så roligt! Stort grattis! :)
    Jag röstade på 5, 8 och 9, men det var svårt att välja.

    SvaraRadera
  11. Mika: Tack för rösten! :)

    Pauline:
    Bra tips! Bloggadressen bara måste ju med :)

    Och hahaha, din entusiasm borde tusan tappas upp på flaska Pauline! I så fall ställer jag alla de flaskorna under mitt skrivbord nu och surplar av när det behövs. Blev så himla glad av det du skrev om bilderna. Och det är kul när de gamla bilderna lyfts med för det är lätt att tänka att det bara är det nya som gäller :)

    Kul att din mamma är en av mina doldisar till bloggläsare :) Det roliga är att när jag pratar med er så tror jag nästan vad som är möjligt. Men hey! Du har ju massa utställningar och ateljé och grejer, så varför kan inte jag :) Jag vet dock inte om barnboksförfattare borde skicka pinuppor... Det är väl det där jag jobbar på. Att rita för ett annat syfte än att göra storbystat. För jag KAN ju rita det mesta bara jag försöker. Sedan kanske det inte blir strålande första gången jag gör det. Det är bara motivationen som saknas. Eller tiden att sätta sig in i ett stort teckningsprojekt. Nattetid är ju egentligen inte min bästa arbetstid - men nu får det ju bli det.

    Så bli inte arga på mig! Eller bli det förresten så kanske jag tar mig i kragen?! Jag måste bara tro på att det kan vara möjligt för mig att jobba med att illustrera.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Emmy: Tack för den utförliga motiveringen! :D Kram!

    Lady Night: Haha, på sätt och vis är det ju faktiskt roligare med folk som inte gör som de blir tillsagda :) Och himla kul att du lyfter bilder som jag valt bort för att jag antagligen inte tycker de platsar. Jag menar, allt jag inte tycker är så speciellt behöver ju inte vara dåligt :) Tack för rösten och peppet!

    HELENA: Ja, det ska verkligen bli superkul! Första helgen i oktober är den! Så det är ju snart och jag blir helt pirrig. Tack för röstningen också!

    SvaraRadera
  13. Mikka: Tack för rösterna! :) Och självklart går det att beställa av korten: Så roligt att du är intresserad! Vi får bara se om det blir några av dina favoriter som blir kort :)

    Britta: Tack så himla mycket för rösten! :)

    SvaraRadera