torsdag 13 september 2012

Betvingade Fanart


Dagens teckning är lite fanart. Inget mindre än på den nyutkomna underbara Betvingade skriven av Sveriges (hittills enda) romanceförfattare Simona Ahrnstedt.  (Läs också Överenskommelser som är sagolik) Rekommenderar varmt!  Eller "hett" kanske mer passande skulle vara rätt ord. Men, hrm, jag återkommer till det.

För det är ju sådär att man ibland har en image som man skulle vilja upprätthålla. Jag: konstnär, unik, udda med en fantastisk smak. Och allt detta passar sannerligen. Men ibland vill man liksom inte riktigt erkänna vaaad det är man egentligen gillar.  Eftersom jag värnar ganska så bra om min självständighet och vill utmana en massa invanda könsroller och allt sådant där, så måste jag erkänna att det bär mig emot att gilla (älska) böcker med värnlösa (nåja) oskulder som blir förförda av enorma, sexiga, rika män. Och en massa sex blir det.  (Men det som är bra med Simonas böcker är att utvecklingen ofta i slutet blir mycket mer jämlikt).

Men det är inte så mycket att göra åt! Det här är uppenbarligen jag och de här böckerna triggar den där romantiska ådran som gör att jag kollar på Stolthet och Fördom sjuttioelva gånger. Ja, fast här får man ju lite till.

Så vad tusan! Läs mer romance vettja!
Och sluta skäms!
Jag slutar nu.

8 kommentarer:

  1. Men åh vad du är rar. vad fint! Och - man kan vara jämlik och fri och självständig och ändå gilla romance, så det så.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. TACK! :D Ja, det är väl just det där jag har kommit fram till efter viss vånda. Så det blir nog några omläsningar av dina böcker och så får jag väl se över dina tips på bloggen med :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Elin, får jag blogga bilden på min blogg? Jag länkar förstås. Och skriver ditt namn, om du vill.
    Och ja! Prova läsa något av mina tips!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det får du jättejättegärna :D Vad glad jag blir! Och länka går bra med namn också :) Kram

      Radera
  4. Vad roligt att du också gillar Stolthet och fördom! Jag har både den där serien BBC har gjort där Colin Firth spelar Mr Darcy och så har jag den amerikanska filmen med Keira Knightly som Miss Elizabeth Bennet. Men jag gillar BBC´s serie bättre! Underbar att se på kvällen och som bakgrund till en skrivstund!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har också allt här hemma och precis samma favorit som du. Vad är väl fem timmar liksom? Det ser jag lätt en lugn dag i ensamhet samtidigt som jag sitter med pennorna och ritblock i knät :) Fast nu var det ett tag sedan faktiskt... Välkommen hit också!

      Radera
  5. Härligt, vem älskar inte grova maskulina sexiga män liksom? :) Man vill ju inte ha någon jädrans hen-man

    SvaraRadera
  6. Wow vilken bra teckning! Jag älskar Simonas böcker och jag tycker verkligen du har fångat Illiana och Marcus :)

    SvaraRadera