lördag 1 september 2012

Facebookporträttutmaningen!


Jag är i behov av ett projekt. Det går ju inte och sitta här och slita sitt hår och rita saker på måfå längre inte. Därför har jag startat ett projekt:

På fäcebook har jag många vänner. 162 stycken för tillfället. Långt många fler än vad jag skulle säga är mina vänner i verkliga livet. Men där i listan finns människor jag kanske bara ha träffat en gång, nya bekantskaper, folk jag växt upp med och så släkten såklart! Jag skriver saker som kanske hundra läser men 15 trycker på gilla för. Jag gör detsamma fast tvärt om. Jag spionerar och läser allt jag bara kan om människor jag egentligen inte längre känner.

Men TÄNK! Vad roligt det hade varit om jag kunde chocka dessa vänner med en bild då och då. Dagens facebookteckning av en slumpvis utvald facebookprofilbild föreställande personen. Jag ritar och taggar. Idag blev det en tjej jag gått många år i samma klass som men som jag inte har den minsta kontakt med idag. Så om detta faller i god jord är bara att vänta och se...

Vill man inte bli avritad är det bara att höra av sig till mig.

Man får använda teckningarna jag gör digitalt så länge det framgår med mitt namn att det är jag som har tecknat dem.

Och vill man köpa sitt eller någon annans porträtt är det bara att höra av sig till mig. De kostar 200 kr styck plus kostnad för porto och mapp (har inte kollat priser men det kan kanske bli 50 kr för det).

250 kr allt som allt! Väldigt väldigt billigt ska ni veta!!

Teckningarna kommer sporadiskt så håll utkik :)

1 kommentar:

  1. Vilken kul idé! Jag gjorde snabbskisser av mina facebook-vänner någon gång när jag hade tråkigt. :-D För att öva att få till likheten med bara några snabba streck liksom...

    SvaraRadera