söndag 9 september 2012

Mitt arbetsrum

Det är bara att inse. Mitt arbetsrum kommer inte att bli bättre städat än såhär på länge. Och jag har längtat så mycket efter att visa mina atelje-bilder så det gör jag nu i alla fall trots röran. Det är ju ändå såhär det kommer att se ut framöver ändå med mitt ordningssinne.

Min ateljedröm var ju från början den vita dröm jag sett hos så många bloggar innan. Men brist på tid och pengar har gjort att jag har fått lämna mitt 70-talsrum med heltäckningsmatta och allt orört. Och vad GLAD jag är för det! Jag trivs mycket bättre i murret och myset. Och plötsligt inser jag att min atelje har blivit ett arbetsrum: vilket känns som ett bättre namn på vad jag gör här också.




Välkommen in! Här bor jag!


Fulla skrivbord och hylla med skattkista i. Här kommer underverk uträttas!



Här ska jag ha ljusbord, dator och sånt. Bra till klipp och klistra också med vaxduk under



Andra skrivbordet där jag ska kunna ha målarprojekt på G



Den underbara gamla bäddsoffan som knarrar när jag sätter mig. På duken på bordet har jag klippt ett genomskinlig vaxduk så jag kan lägga mina pennor där.



Mitt målarhörn jag längtar efter att börja använda

Rundturen är slut. Nu ska jag försöka stressa ner. Är det möjligt att man kan ha det för spännande? Lite lugn hade suttit fint...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar