fredag 7 september 2012

Veckan som är och har gått

Glorybox-Sara-Bergmark-Elfgren (som också skrivit den braiga Engelsforsserien med Mats Strandberg) uppmanade sina läsare att sammanfatta sin vecka i denna enkät. Och här är därför min:

1. Beskriv veckan som har gått med tre ord.
Rörig. Trött. Rolig

2. Nämn tre av de bästa sakerna som hände i veckan ...
1. Efter två mycket intensiva dagar med full rulle på jobbet så tänkte jag att jag inte orkar med Skype-mötet om appen jag, R och J hade bestämt för ett tag sedan. Men när vi väl kommer igång sprutar idéerna och inspirationen. Och vi gick ju vidare i tävlingen också juu!!!!!!!
2. Det gick bra på föräldrarmötet i måndags! Jag höll mitt första föräldrarmöte med kollegorna på förskolan och jag gjorde inga av de större misstag jag var rädd för att göra. Pratade såklart för mycket: men det är ju inte ovanligt.
3. Ulla kom ner ifrån trädet! Det såg ut att bli en dyster onsdagskväll med vår lilla kisse i det hösta trädet på gården hela eftermiddagen och kvällen. Men hon kom ner så vi fick tag i henne med stege, efter lite övertalning

3. ... och en av de sämsta.
Ja, det är ju bra att man jobbar 55 procent så man orkar med familjen också :/ Den här veckan har jag sovit nästa varje dag efter jobbet. Konstaterar: det är jobbigt att jobba helt enkelt...

4. Nämn tre saker som du ser fram emot i helgen
Oj, ska jag ens göra så mycket??
1. Imorgon ska jag gå på utställning av den väldigt inspirerande och skickliga konstnären Markus Åkesson. Målarinspirationen ska spira efter det!! :)
2. Jag och Fina mannen ska antagligen ge oss iväg själva ikväll och hämta hem vår husvagn för säsongen. Mysigt med tid ihop...
3. Åh, jag ser fram emot att läsa den nya boken jag har påbörjat och rita porträtt som aldrig förr till facebookprofilbildsprojektet

5. Tipsa om något som ni tycker att andra bör göra/läsa/se i helgen.
Glöm inte bort att det inte är så höstigt och kallt som man tror och försök vara ute och njuta. Det ska jag försöka att inte glömma bort (fast det är lätt hänt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar