onsdag 7 mars 2012

Skygglappar?

Det borde vara strängt förbjudet att jämföra sig med andra som tecknar/målar/skapar. Även om man nynnat för sig själv och tyckt att man faktiskt är ganska bra trots allt så räcker en sväng i internetvärlden för att man ska känna sig totalt nedslagen. Vad har jag att komma med liksom!? Vad kan jag som inte alla andra redan gör?

Nej, på med skygglapparna igen och fortsätta inbilla mig att jag är unik. Det är nog den bästa medicinen! Men att vara helt isolerad lär man ju sig inte heller av. Balansen kan vara svår. Men målen är stora...

6 kommentarer:

  1. Åh det är så jobbigt när man är på det där humöret... :( Det är en konst att låta sig inspireras utan att nedslås. Supersvårt verkligen! Jag brukar tänka att det alltid kommer vara folk som är bättre än mig, att det liksom bara är att acceptera. Ibland funkar det, hehe. Visst sjutton är du unik med din stil! Alla har något alldeles extra att tillföra.

    Se till din egen utveckling istället och var riktigt stolt över hur duktig du är! För det ÄR du verkligen!

    Och tänk alla som går in på din blogg och tänker likadant som du gör när du besöker någon du tycker är duktig. Klappa dig på axeln nu!


    Eller så gör du som jag när jag blir riktigt nere och tänker att jag i alla fall är bättre än min systerson på fyra år... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker också ha det där där tänket: inspireras istället för att nedslås. Många gånger får jag tom. hybris och tror mig veta att jag kan allt det där (nästan) som andra gör bara jag övar mer. Det blir en hård verklighet att vakna till när jag plötsligt inser hur långt efter jag är.

      Men ja, jag ska försöka sträcka på mig. Jag vet ju att jag kan det här. Och hade jag sett mig själv nu för flera år sedan så hade jag nog både varit förundrad och stolt över vad jag lär mig.

      Haha, och din sista taktik tar jag också till vid desperata tillfällen :)

      Radera
  2. Du är unik och du gör hela tiden superduper framsteg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK fina Mika!! Jag ska försöka påminna mig själv om att inte bli något annat än mig själv. Och ja det känns som jag arbetar mig mer och mer framåt, vilket är kul att det syns också! Kram

      Radera
  3. Håller med! Men jag försöker gå runt och nynna så ofta jag kan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vi inte nynna ihop då? ;) Och sedan fortsätta övertyga varandra om att vi är bäst :)

      Radera