måndag 19 mars 2012

Alla dessa sjöjungfrur...


... och här kommer ännu en! Men vad vore världen utan sjöjungfrur liksom?! Eller öhh...

Och vad vore världen utan "10 orsaker att hata dig"? Det får vi förhoppningsvis aldrig uppleva för här sitter jag och slölyssnar/tittar.

För övrigt vill jag ha en massa pengar till att löpa nuta pennor för. Sådär en triljon stycken. Då inbillar jag mig att jag kommer kunna förverkliga alla teckningsvisioner jag har i mitt huvud. Eller kan jag bara nöja mig med de jag har och avsluta de bilder som blivit liggande sista tiden....

7 kommentarer:

  1. De är beroendeframkallande de där pennorna. Alla dessa färger som man skulle kunna ha i sin låda! Precis som akrylfärger, och washitejp, och tyger och... Tur man kan kontrollera sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja man har blivit minst sagt materialistisk sedan detta brinnande intresse på allvar upptäcktes. Innan minns jag att jag aldrig visste vad jag ville ha i födelsedagspresent. Nu är det pennor och papper och tekniska prylar för hela slanten som fyller mina listor. Och ja, det är väl tur att man kan kontrollera sig. Eller kan jag det? Jag vet inte när jag köpte kläder sist för att jag inte har råd. Men pennor köpte jag i förra veckan ;)

      Radera
  2. Man kan ju alltid inbilla sig att man har kontroll :)

    SvaraRadera
  3. Man kan aldrig få för många sjöjungfrur! Åh, blir så sugen på att teckna - för första gången på länge! Tack för det! :) Däremot hinner jag verkligen inte, tack skolan för det!

    Förresten, har undrat länge nu - hur ska du göra med din färgkarta om du köper nya pennor? Du har ju laminerat den så fint! Har verkligen funderat på detta jättemycket! På riktigt! Haha. (för man kan ju inte rita nya eller fler...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej antagligen får man aldrig nog. Och antagligen växer jag aldrig ifrån dem heller ;) Kul att du blir inspirerad! :) Men ibland bara hinner/orkar man ju inte. Nu går jag ju hemma och då är det så skönt att ha lite projekt på g..

      Oj, vilka djupa funderingar! Jag har ju en lamineringsmaskin och jag köper ju inte nya pennor så fasligt ofta - så nya pennor blir till att sitta en kväll och göra en ny karta (har väl gjort en 10 stycken redan). Inte jättekul men kan vara okej om jag har en kväll jag inte har lust att rita. Annars, om jag tröttnar, får jag väl börja på ett nytt papper med mina pennor :)

      Radera
    2. Hmm... Ja det får nog bli att du ritar nya, för jag kan nog inte tillåta att du börjar på ett nytt papper hur som helst. Då blir det ju ingen ordning alls i färgskalan. Jag har lite småångest när jag köpt en nyans som ligger mellan två jag redan har - får rita om kartan helt för det gååååår ju inte att ha det så! Nä ordning och reda, vart ska samhället annars sluta?

      Radera