lördag 2 april 2011

Skissfrustration och teknikilska


Det här ritade jag igår...

Och såhär kände jag mig.. Lägg märke till kniven i datorn och hur jag försöker spetsa min teckning med en penna

Igår satt jag mig med storförväntan framför tv:n med pennorna. Det var ju så länge sedan jag ritade någon skiss bara sådär trevande. Men vad hade jag väntat mig? Jag såg framför mig stora fantasieggande bilder. Dock ingen bokbild som det kanske borde ha blivit. Men bara något storslaget. Men när jag ritar planlöst så blir det som det brukar. Ibland hade det varit så skönt att ha något konkret att använda mitt ritande till. Något lite mer på riktigt än den egna drivkraften att sträva mot det diffusa ”att bli bättre”.  Jag vet iof vad det är jag vill öva på men sedan är det, i alla fall för mig, riktigheten och syftet som triggar mig att prestera mitt yttersta. Att bara kladda känns så meningslöst ibland. Lite konstnärlig frustration som sagt…

Sedan är jag så osannolikt skitförbaskat trött på min internet uppkoppling! TELIA säger jag bara! TELIA TELIA TELIA TELIA TELIA! (Ha! Nu fick de allt en släng av dålig publicitet också i min storslagna blogg)  Det måste vara något fel när telefonteknikerna kommer in i ens hus och pratar kamratligt med en, minns vad telejacken sitter  och konstaterar att barnen vuxit sedan sist. Jag vill ju tusan inte ens ha dem i mitt hus (även om de klart kan vara trevliga)! Nej, jag vill ha en telefon som inte knastrar och ett internet som inte kopplar ner sig varannan minut (ingen överdrift – detta blogginlägget är tex skrivet i word medan internet kopplar till och från hela tiden). Så jag är sur! Sur för att det kommer tekniker och ledningen verkar lagad i en-två dagar och att det sedan skiter sig igen. Inget bra för bloggande och enerverande för en internetviktminskare.

8 kommentarer:

  1. Elin Elin Elin Elin Elin...
    (finns det en chans att vi på Telia när felet är åtgärdat, kan få lite bra publicitet också?) :-)

    Jag får beklaga över att din linje inte fungerat helt som den ska. Har du återkommande problem med knastret och nedkoppling av internet än idag?

    Om du vill kan jag med mina kollegor kika på ditt ärende, för att se om vi kan göra något extra för dig.
    Fyll bara i formuläret nedan, så återkopplar vi.

    Med vänliga hälsningar.

    Peter Muszta
    Telia Kundservice
    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    SvaraRadera
  2. Gillar båda dina skisser :) Är svag för svallande hår, så den första tycker jag är jättemysig. Och den andra var ju för rolig! Vilken go min. Jag fick mig ett gott leende här minsann. Tack! :)

    Tråkigt att du har problem med internetuppkopplingen! Tar inte Telia tag i saken ordentligt, så kanske det är dags att byta internetleverantör? Jag har Glocalnet och det har nog alltid funkat bra (tog bara lite tid innan det hela kickade igång i början). Hoppas det fixar sig iaf!

    Ps. Kul att du vill vara med i min utlottning! Önskar dig lycka till :)

    SvaraRadera
  3. Hahahahahahahahaha :D här har jag suttit i telefonköer och blivit kringslussad och bortkopplad i över två år och så får jag svar via gnäll i bloggen. Kanske är ett vinnande koncept? Vem vet? (Kanske ska börja gnälla om min lön från kommunen också?)

    Och beroende på resultatet så får vi se vilken form och i vilken grad av god publicitet ni förtjänar ;)

    Formuläret ifyllt! För jag gör ju nästan vad som nu för att det ska bli bra!

    SvaraRadera
  4. åh, lite smått big brother-paranoia nu va? ;)

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha!!!:) ett poäng till Telia:)

    SvaraRadera
  6. Lady Night: Härligt att det är fler som gillar svallande hår. Själv blir jag ofta trött på mig själv att det blir likadant :) Därav frustration i bild 2. Och jag ger nog telia en chans till. Verkar vara knas med ledningen så då spelar det ju ingen roll vad man byter till. Och på något sätt vill jag att de ska göra rätt för sig efter alla år av krångel!

    Britta: Ja, visst blir man paranoid! Här bloggar man i sin tämligen obetydliga blogg och så blir man spårad! Scary... ;)

    Anton: Hahaha, ja jag måste erkänna att de plockat poänget :P Inget mer gnäll förrän vi får se resultatet av det här...

    SvaraRadera
  7. Oooh, inspirerad! Och en så flödande dansbild! Jag ser så mycket rörelse med så få penndrag =)Jag diktade ihop en personlighet och ett temperament åt henne så fort jag såg bilden, och jag tror den kommer sitta kvar ett tag. Kram!

    SvaraRadera
  8. Elin H: Underbart att kunna ge en sån känsla! Men jag gillade henne också - fick himla många bilder. Mysigt att du hittat hit också! :D

    SvaraRadera