söndag 24 april 2011

En liten bit på vägen iaf

    
Ångestframkallande ofärdig bild

Och här ska alla nuvarande och kommande bilder in!

Då var det snart kväll igen. En väldigt trött kväll och min eremitgen säger till mig att jag inte nödvändigtvis behöver träffa folk på flera veckor efter den här helgen av underbart umgås med fantastiskt fina människor. Men nu slår jag upp ett osynligt själv-tält i soffan och degar ihop. Fina mannen kanske får vara med.

Fast det går ju egentligen inte för sig att bara dega hela kvällen. Det är kul att måla nya bilden till boken och jag borde verkligen fortsätta jobba med mig själv och min målarångest och liksom tvinga mig själv att förlösas ur det här. Någon gång borde det ju på riktigt släppa och till slut kommer jag bara fontänspruta bilder ur mig.

Sedan är jag sjukt sugen på godis. Vågen lär inte vara vänlig mot mig på tisdag. Men det är bara att bita ifrån godissuget och komma på rätt spår igen. Bara. Ett visst lidande lär det nog inbegripa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar