tisdag 5 april 2011

Sedan vill jag...

Jag vill äta. Allt. Men helst högvis med chokladägg och en stor pizza. Det vill jag äta nu. Men det gör jag ju inte eftersom jag bestämt mig för att leva nyttigare - och det känns ändå bra. Fast chokladkakor flyger förbi under mina ögonlock när jag blundar.

Sedan vill jag lämna gården. Ge mig ut på ett mindre äventyr bara sådär för nöjes skull. Antingen själv eller med min fina man. Helst med min man. Kanske gå på någon sådär härlig fest och dricka sig lagom berusad och fnissa och dansa hela natten för att sedan somna i varandras armar. Helst vill vi gå på ett sommarbröllop har vi kommit fram till. Men i väntan på sommaren nöjer jag mig med en hemma-hos-fest med tända ljus och kanske lite grillat. Bara något som bryter vardagen lite och som får mig att känna mig lite levande.

Eller det jag egentligen längtar mest efter nu, just nu, är att vara själv. Jag längtar tills imorgon då jag ska shoppa. Även om det bara mest är presenter och barnkläder så får jag ändå göra av med pengar. Det är någon form av befrielse i det som gör en i alla fall tillfälligt lycklig. Kanske ett substitut för det frånvarande godiset i mitt liv. Eller bara ett uttryck för frustrationen när man går hemma mellan fyra väggar och det är vår och man VILL så himla mycket. Och inte ens tiden finns.

Snart är det vårbruk också. Det innebär att jag min man ungefär femtioelva gånger kommer påminna mig om att "det är mycket nu" ända tills november. Det är så det är varje år och jag börjar äntligen vänja mig något. Problemet är väl att alla mina visioner börjar just nu: Nu när solen och värmen kommer!

Sedan är jag allmänt gnällig idag. Om inte det redan märkts.

Och varken viktminskning eller vårfrustration är på något sätt bra för ritandet. Har inte ritat på flera kvällar men läser om akvarell och lär mig massor. Idag fick jag också för mig att kanske skriva vidare på ett liggande projekt. Tänkte: "Äh, nu ger jag tusan i blogghets och att jag måste komma på något bra stup i kvarten! Nu återtar jag mina kvällar och gör vad jag vill!". Lite rebellisk sådär.

Sån är jag.
Eller inte alls.

Gnäll. Gnäll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar