fredag 29 april 2011

Bildbevis

Vad håller jag på med? Undrar ni kanske. Jag sitter och skriver om hela min frustration och hur jag vill allt på samma gång. Men nu blir det lite bilder istället...

Om kvällarna sitter jag och skissar och kasserar och skissar och kasserar. Söker. Och i mina övningsförsök lyckas alla mina män dra mer och mer antingen åt det androgyna eller se mer eller mindre ut som syskon till en viss vampyr som jag nu återupptäckt i både bok och film. Enerverande. Och jag veeet. Jag borde göra klart den där förbaskade barnboksbilden så jag kommer vidare med mig själv. En spark i baken kanske?



 Men jag ska ju inte oroa mig. Horoskop är ju, som vi alla vet, den enda och sanna vägen till att veta  vad som händer i framtiden. Och här sitter jag och våndas över mina drömmar som ibland bara känns helt övermäktiga. Men här får jag ju reda på lösningen! Jag ska bli guidad så löser sig allt! Någon här som har lust att guida mig ;) Någon?



Och här är för övrigt tyget jag förälskat mig i helt totalt. Nog kommer det att liva upp en gammal sliten husvagn från sextiotalet!


Och här är trädkojan jag bara inte kan sluta snickra på. Är omåttligt stolt och på tok för överbeskyddande över detta, mitt första bygge. Nåde den som kommer och påpekar att något är fel. Ja, även om den är lite skev på sina ställen...


Handy Elin som hellre snickrar än städar, lagar mat eller passar barn just nu. Men det är ju så kuuul!

2 kommentarer:

  1. Förväntar mig att du även bygger en swimmingpool också sedan när kojan med alla tillbehör är klar. ; )
    Gardinen till husvagnen skulle jag för övrigt gärna sno och göra en klänning eller kjol av, så det är bara att hålla dem under uppsikt när jag kommer på besök till Öland. ^^

    SvaraRadera
  2. Emmy: Nemas problemas! Jag bygger vad som helst så länge jag får såga och spika ;) Ja, visst är tyget underbart! Ska gömma det väl inser jag nu.. hmm ;)

    SvaraRadera