söndag 1 maj 2011

Övning och övertygelse


Jag vet att det inte är fel att rita en massa tjejer jämt. Vet det. Men det som stör mig mest är att jag kan rita så mycket mer bara jag blir inspirerad eller tvingad att rita något annat. Och sitter jag och spånar för mig själv i soffan så blir det liksom tjejer reflexmässigt. Och då stör det. Även om det inte är en dålig grej alls egentligen utan mer att jag blir trött på mig själv. Trött på meningslöst ritande och bara vill ha något att bita i. Något som sparkar mig i baken och tar mig vidare.

Suck. Men sanningen är ju egentligen att jag måste ta ansvar för mig själv och ställa in en kurs mot ett mål. Jag har mål som ibland känns helt osannolika och försöker därför öva på min självtillit. Inte den om att jag kan rita längre utan mer den om att jag är tillräckligt bra. För i mina ögon kan jag alltid bli sjukt mycket bättre. Vilket jag kan. Allt handlar bara om övning och övertygelse... Ja, jag jobbar på det...

2 kommentarer:

  1. Men teckningen du gjorde av min Nostraéus blev ju jättebra! =)

    SvaraRadera
  2. För min del får du gärna teckna tjejer. De är så otroligt snygga och du får till sån karaktär i dina människor! Avundsjuk!

    Men jag förstår dig, jag är också fast i tjej-träsket. Känns som man tecknar samma sak som man gjorde när man var fem, kanske lite mer bröst och rumpa now days... ;)

    SvaraRadera