tisdag 10 maj 2011

Lite sådär om allting

Nu är jag sådär dålig på att svara på kommentarer igen. Men jag läser, blir hjärtans glad och tänker ut långa välformulerade svar, och sedan kommer jag av mig. Och så får jag dålig samvete för att kommentarer är ju så himla mysigt att få. Så känn er uppskattade!

Är i övrigt mer tillfreds med den här veckan. Förra veckan stressade jag runt på två olika skolor varannan dag och sedan nojade jag över att gå på fest efter så många års ofestande. Men allt gick bra. Klassfesten bäst och jobbande sämre. Därför njuuuter jag av lugnet denna veckan. Har tom invigt veckan med att snickra en bit på trädkojan som numera har en tjusig balkong (Fina mannen hjälpte mig med lite skruvande och spikande för att motverka att jag blev helt totalt galen där ett tag på allt som inte gick som jag ville).

Sedan går vikten strålande. Ner denna vecka igen och jag är nu ner 6,3 kg på sex veckor. Inte illa det inte. resten får gärna rasa i samma fart- även om jag av erfarenhet vet att det brukar plana ut lite. Viktväktarna säger jag bara! Man får äta allt och har även utrymme till den älskade chokladen om man vill - Och ändå går man ner i vikt! Jag känner inte att jag saknar någonting nu och äter bättre än vad jag någonsin har gjort tror jag. Uppfinningen med att inte äta godis och onyttigt i veckorna gör mirakel för det ständiga dåliga samvetet. Nu äter jag äntligen utan dåligt samvete!

Och sedan skulle jag ritat igår. Vilket jag i slutändan inte gjorde alls och det kändes himla bra. Jag har känt mig så stressad av ritandet de senaste månaderna och liksom velat bevisa för mig själv och hela världen att jag visst kan bli sådär bra som jag vet att jag kan. Och jag tycker att jag gör framsteg men är en bit från mål. Men nu känner jag bara att det för tillfället räcker att bara veta det där. De förlorade åren lär jag väl ta igen med tiden och potentialen ligger liksom där inne och gror. Så bilder kommer men jag ska försöka att inte stressa upp mig. Cafébilden ligger nu på skrivbordet och kanske blir det målande ikväll. Fina Mannen vårbrukar ju för jämnan nu här på gården så det blir många ensamma kvällar att fylla med trevligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar