måndag 8 augusti 2011

Hem ljuva hem!







Hem ljuva hem! Det finns knappt något bättre än att längta hem och sedan också komma hem efter en underbar semester. Och bara känslan av att faktiskt vilja vara hemma är inte att underskatta heller.

Sedan har jag hunnit fylla tjugosex också. Var inte alls så förfärligt utan mest trevligt. Gjorde dock den skrämmande upptäckten att jag var dubbelt så gammal som min ena kusin och att jag ideligen återkom till ämnet "när jag var i din ålder så...".

Sedan har jag fått en hiskeligt massa fina paket också. Min bokhylla är nu riktigt välfylld och jag hoppas att hösten inte ska stressa ihjäl mig så jag iaf hinner läsa några.

Men den största utmaningen jag fick var ändå hela kittet till oljemålning. Här ovan är början till min första målning. Det går knaggligt med både teknik och vana men jag trivs med penselns frihet. Dock får vi väl se hur målningen blir i slutändan. Men kul är det!!

Och så äger jag numera en fräsig iphone. Är pinsamt nöjd med detta...

5 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!

    Och spännande med oljemålning! Vilken rolig sak att få. Lycka till! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott till både ålder, färger och iphone. Lika roliga alla tre!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Har under dagen tittat storögt på min mobil och undrat vad det gråa brevet( de brukar vara gula) från dig var för något och varför jag inte kunde öppna det. Fick sen reda på att det var bilder som jag ju då givetvis inte kunde öppna så därför har jag inte svarat på ditt sms så du vet!

    Men åååh det där ser ju riktigt nice ut! Nyfiken nyfiken!!! vad tycker du om det? tihi nu kan vi åka till artistbutiken tillsammans och drömma oss bort bland oljefärgerna och dukarna :D

    SvaraRadera
  4. Lady Night: Tack så mycket! :) Ja oljefärger (som är väldigt dyrt alltihop) var den perfekta presenten för en fattig konstnärssjäl. Jag blev så hjärtans glad!

    Elin: Tack!! Ja, visst är det roligt alltihop! Även åldern när man vänjer sig ;)

    Pauline: Haha, jag befarade att det kunde vara så att du inte hade en högteknologisk mobil :) Men hade du fått mms:et hade du också kunnat stilla lite av din nyfikenhet om tavlan. Det är verkligen bara en början men det börjar likna dig nu :) Och att måla är så himla fritt och härligt! Det är både lätt och blir bättre än jag trodde men ändå så himla svårt att hitta tekniken och arbetssättet som passar mig. Men jag älskar det ändå! :) TACK igen för experthjälpen. Det kommer meeer frågor.

    SvaraRadera
  5. ÅÅh vad häfftigt, känner mig riktigt hedrad! :D ja det är bara till att fråga på det vet du :D

    SvaraRadera