torsdag 28 juli 2011

Ja, inte blir det något flitigt bloggande nu inte! Men det är ju sommar och det hör väl kanske till. Lata dagar kan man skylla på, och det är väl delvis sant. Men inte består de av ledighet. Än i alla fall. För snart bär det av på vår veckas semester och jag ser fram emot det MYCKET. Innan dess ska det stirras som vanligt för att man ska få det lugnt när det väl ska vara lugnt. Och någonstans däremellan bygger jag ett fort kring vårt hus. För att slippa se ladugården sägs det men snarare är det nog tvärt om att det bara är sådär skapligt trevligt att man ser från mjölkrummet, tvärs genom hela huset och ända in till vår diskbänk om dörren stå öppen. Och det blir bra. Än är det bara en massa stolpar men sakta börjar planket leta sig fram. Och jag njuuuuter av att göra något konkret.

Och om bara några dagar (för övrigt på JK Rowling och Harry Potters födelsedag) fyller jag år. 26 år faktiskt och det ger mig bara lite lagom med ångest. Värre att fylla 25 men 26 år verkar vara någon magisk få-första-barnet-ålder i min släkt och jag får klart ångest för att jag helt plötsligt har blivit så stor som den ålder jag alltid föreställt mig att man blir vuxen vid. Och jag är vuxen. Ibland är jag så vuxen att det skrämmer mig. Men å andra sidan så är jag ibland så barnslig att jag skäms också så det vägs kanske upp.

Det kommer bli bra. Med plank och ledighet och fylla år och grejer. Jag kommer tillbaka med nya tag kan vi hoppas. Och då samtidigt vet jag antagligen precis vad jag ska ta mig till med min höst som arbetslös och meningslös. Det blir bra.

Så kanske blir det tyst här i en vecka. Om någon skulle undra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar