måndag 18 juli 2011

Det är ett evighetsprojekt!

Mitt 150-sidiga evighetsprojekt

Tillbaka i hemmets lugna vrå igen. Sitter här och laddar inför en kreativ kväll och hoppas att varken tv eller dator ska sluka mig på vägen. För jag vill så mycket! Jag vill så himla, himla mycket! Ikväll vill jag både måla och skriva (helst samtidigt) och vi får väl se hur det går med det. Skrivandet kommer lite på kant - även om jag längtar ihjäl mig - men jag känner den där gnagande känslan i bakhuvudet att jag borde göra klart min bok innan jag börjar på nästa. Det är som om jag inte får ro innan dess att komma med nya idéer. För idéer finns och jag vet egentligen inte vilken bokidé jag ska börja med näst. En av dem kommer att bli en storslagen serie men kräver historisk research på en sådan nivå att jag gärna skjuter den på framtiden. Men berättelsen är bra och jag vet vad jag vill med en redan nu. Upplägget och personerna finns där. Den andra kräver ingen mer research än den som finns i min hjärna - men allt är så himla lösa trådar att den kanske behöver mer tid att mogna på. Nej, det är väl då tur att jag har en bok att färdigställa innan jag måste komma till sådana jobbiga beslut! Men på sätt och vis är det skönt att veta att det finns kreativa idéer efter detta minst sagt efterhängsna projekt med alla kreativa kriser man kan ha!

Och på tal om att vara kreativ. Blev tipsad på facebook av en kreativ vän om en artikel i DN som publicerades för ca en månad sedan som drog slutsatsen att det finns ett samband mellan psyskos och kreativitet. Fast jag har ju alltid misstänkt att mitt hjärnkrångel måste vara till någon kreativ nytta trots allt ;)  För att läsa artikeln klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar