tisdag 12 juli 2011

Herregud! Jag håller på att bli helt infödd här på orten. Jag svär åt turisterna när helst jag kör bil och lierar mig med ensamma gubbar med rullatorer (för de är de enda jag med säkerhet vet också bor här). Grejen är väl att jag tycker om livskänslan turisterna tillför men en annan del känner mig lite bestulen på min vardag. Helt plötsligt är det jag som är främlingen i hela den här karusellen och jag känner mig lite vilsen. Men så länge jag kan undvika turister och bilköer så trivs jag himla bra. Också.

Min viktblogg på viktväktarna ligger nere av någon oförklarlig anledning så jag gnäller vidare här. Eller gnäller och gnäller - det är nog inte det jag gör. Jag var bergis på att jag skulle ha gått upp denna vecka eftersom jag helt enkelt till slut gav upp inför allt kalasande denna vecka. Men icke! Jag stod faktiskt still! Så nu ligger jag på minus 12 kg på 15 veckor. Nej, jag klagar inte alls... Och denna vecka är det bara att komma på banan igen, även om jag aldrig egentligen lämnat den helt. Kanske borde röra mig lite mer än vad jag gjort sista tiden bara. Och sedan måste jag komma ihåg att frukt finns. Det är så lätt hänt att när hjärnan slappnar av efter månader av koncentration - att man automatiskt trillar in i gamla tankegångar och plötsligt glömmer att frukt är ett ypperligt mellanmål. Men jag har ju några kilon att lära mig dessa bättre vanor på - så en dag kommer jag nog in i rätt tankespår direkt.

Och det här med skrivandet och göra böcker och allting har verkligen satt sig på huvudet. Om jag bara kunde komma förbi denna enorma mentala spärr jag har för att måla mina barnboksbilder till min färdigskrivna bok så hade allt känts lite mer möjligt. Jag vet att jag kan! Men nu är allting så långt bortom räckhåll. Men det kommer. Det bästa hade varit om jag hade haft en stor jäkla deadline, sådär lite på liv och död. Men här ligger tiden framför mig som en ogripbar massa och jag kommer nog aldrig bli så bra som jag tänkt. Men gud vad jag vill det här!

Nej nu ska jag stänga ner datorn lite (eller kanske) och njuta av lugnet. Kanske måla lite bilder som fastnat i mitt huvud. Eller bara gå och lägga mig. Det är också ett alternativ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar