torsdag 11 augusti 2011

Att måla i olja är att träna en otålig själ! Men jag gillar det faktiskt. På sätt och vis är det det bästa måleriet för en småbarnsförälder. Man målar en stund och blir avbruten, lägger ifrån sig penslarna och fortsätter där man var när man får tid nästa gång. Och färgen har fortfarande inte torkat. Och även om man skjuter upp det till morgondagen är det också ok och måleriet ger alltid utrymme för ändringar utan att man måste börja om med allt. Ja, nu ska vi bara se vad det blir av målningen. Kul är det! Att måla och rita är så himla kul överhuvudtaget att jag ibland undrar varför jag måste göra något annat.

Här hemma försöker jag annars landa efter semestern och försöka förlika mig med min nya tillvaro som arbetslös. Nåja, eller snart i alla fall. Men det känns fruktansvärt bra ändå. Den här semestern var precis det break jag behövde - även om jag på inget sätt försöker inbilla mig att jag aldrig mer kommer att vara den där bittra gnälliga versionen av mig själv igen. Ge det en månad så kommer jag snart chockas av livet som arbetande småbarnsmamma och beklaga mig över att jag aldrig längre orkar måla något. Framtiden är oviss. Så vi får se.

Och vad det gäller vikten går det strålande. Jag trodde på ett stort plus efter semestern men hade efter en veckas uppehåll i vägandet gått ner 1,2 kg! Så ner 14,4 kg totalt! Är jag inte duktig... Den här veckan dock verkar det som viktminskningen går lite på sparlåga. Men än är inte veckan slut så några hekto kan jag nog gå ner iaf hoppas jag.

Och min iphone! Denna makalösa makapär. Jag nästan skäms över att jag tycker så mycket om den och att jag både känner mig coolare och lite maktlysten när jag håller i den. Men idag är ändå första dagen som jag inte har den fastklistrad vid min kropp. Kanske kommer jag få ett helt sunt förhållande till min telefon om ett tag. Fast idag fick jag hem en lila gummidress till den. Den såg ju så naken ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar