tisdag 24 maj 2011

Härmed presenterar jag min sprillans nya dator

Materialisten inom mig jublar. I mitt knä ligger nu en alldeles sprillans ny dator. Så det kan gå. Jag befarar dock att detta kan betraktas som en muta från en hårt arbetande man jag stundom knappt ser till - men han nekar bestämt. Oavsett så gick ju min gamla dator och dog igår sådär lite passande mycket. Så inga viktiga dokument försvann men den gick ändå inte att laga. Muta eller ej. Utan dator hade nog större delar av mitt sociala nätverk förfallit totalt och det går ju inte för sig. Så jag knapprar glatt och tittar beundrande på underverket.

Och tänka sig! Det finns en webcam i datorn med som stirrar på mig (Ja, jag blir allt lite paranoid). Så den måste ju provas. Här är en bild på mig i vårt otroligt fula och vardagsstökiga kök (en parantes är att nästan exakt ett likadant kök som vi har nyligen vann en tävling i kategorin Sveriges fulaste kök).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar