torsdag 12 maj 2011

Lite allmänt gnäll

Jag vet inte vad skillnaden är. Jag menar med att blogga på nätet och bara social kontakt på nätet. Men bloggandet är i och för sig ganska kravlöst och allt jag skriver berör bara mig och filtret orden går igenom påverkar också bara mig. Men när det gäller sådan där allmän kontakt med mänskligheten: som den enklaste sak som att besvara världens finaste kommentarer, så tar det bara stopp. Mina tankar kan inte riktigt samla sig tillräckligt nu och jag hoppas verkligen ingen tar illa upp! Därför förtydligar jag igen att jag läst alla kommentarer och blir så himla himla glad varje gång jag går in på bloggen och någon skrivit!! Vill därför eliminera alla spekulationer om att jag kanske gått och blivit divig och hoppas min hövligare del av min personlighet snart gör sig till känna.

Men det är väl kanske så att jag inte är så mycket i fas som jag tror ibland. Likadant som jag också är mycket starkare än vad jag många gånger tror också. Men just nu brottas jag ganska stenhårt med Bondmoran i mig som armbågar sig större plats i vårbruket. Livet handlar numera om mat, barn och hemmet - vilka jag inte sköter speciellt bra några av dem. Men heller kan jag inte få något annat gjort bara för att det förstnämnda inte fungerar. Och sedan samtidigt ser jag liksom hur jag ger upp inför vårbruket och tänker "Fan det är bättre att jag bara anpassar mig i formen och blir världstraditionell och bara lagar mat och passar barn och väntar på min bonde hela dagarna": en tanke som inte alls lockar och ärligt gör mig totalt livrädd för mig själv. Men ibland undrar jag vad jag bråkar med? Ett vårbruk? Men nu skulle jag lugnt kunna ta mig en ordentlig fäktingsmatch med den där förbaskade harven!

Och här sitter jag nu igen i soffan. Det som skulle ha blivit kreativa teckningskvällar har blivit en hel jädra filmstudio för tusan! Jag plöjer filmer på tv1000 play varje kväll. Här är filmlistan:

Förra veckan: Lyckan, kärleken och meningen med livet: Har läst boken och tycker filmen var ganska seg emellanåt i jämförelse. Men det var en oväntat trevlig bok när jag läste den så därför blev påminnelsen i form av film trevlig.
Förra veckanWhen in Rome. Lite sådär halvrolig men inte alls speciellt minnesvärld romantisk komedi om en massa förvecklingar efter att en tjej plockat upp mynt från en önskebrunn i Rom. Skulle inte se om den.
Söndag: Love Happens. Glömde först helt bort vad den handlade om men kom nu på det. Alltså inte heller så minnesvärld. Handlade om en änkling som lär ut om hur man går vidare efter ett nära dödfall men som själv inte kommit över sin döda fru. Och så massa kärlek. Okej film med lite lite djup.
Måndag: Trollkarlens Lärling: Är ju lite svag för sådana här filmer med parallella verkligheter och trolleri och grejer. Stundvis pinsamt platt och stundvis var man helt fast. Skulle möjligen möjligen se om den om den gick på tv.
Tisdag: Har du hört ryktet om Morgans? Visst fnissade jag lite då och då men den var bara ok. Varken Hugh Grant eller Sara Jessica Parker gjorde den speciellt minnesvärld.
Onsdag: The Ugly Truth: En film mer i min smak. Slog an på några romantiska strängar och var underhållande. Skulle kunna se om.

Lita för övrigt inte på mina något bittra recensioner. Det finns en anledning till att jag bara valt glada happyendingfilmer. Undra vad jag ska kolla på ikväll... Det mest sunda hade ju varit om jag lät bli tv:n. Har jag hört.

Jaja, nog på bitterhet ikväll! Sorry bloggläsare att jag förpestar edera sinnen på detta vis! Bättring här också snart hoppas jag. Och storslagna bilder också vill jag göra.

2 kommentarer:

  1. Igelkotten är numera ute som film... Dessutom kollade jag på en fantastisk annorlunda film idag, never let me go, om människor vars ända syfte är att donera organ till "vanliga" människor. Tänkte om du ville byta genre. Men egentligen rekommenderar jag den inte ens. kram

    SvaraRadera
  2. Hanne: Haha, ja det är bra att du försöker vidga mina vyer (Gah! Igelkotten!) men det finns en risk att filmerna motverkar sitt syfte: att hålla mig vid gott mod om kvällarna medan M jobbar jämt. Inte för mycket hjärnmotstånd alltså ;) Det tar jag istället nästa gång vi ses :)

    SvaraRadera