lördag 2 april 2011

Upp till bevis Telia!

Det är konstigt ibland. Jag bloggar nästan varje dag nu och skriver om vad som händer men framförallt vad jag tänker. Ändå går jag för det mesta i illusionen att jag kan kontrollera vilka som läser det här. Att jag vet vilka som är där på andra sidan. Ibland ser jag ändå siffror som säger att det är ganska många besökare på bloggen. Men det är bara siffror - mer eller mindre än igår/förra veckan och ger mig någon sorts idé om värdering av det jag gör. Men varje siffra är ju också en person. Personer jag känner eller inte känner. Eller kanske folk jag känt för länge sedan eller bara vet namnet på. Men grejen är att jag vet ju inte vem någon är på riktigt fast jag inbillar mig att jag vet en del.

Sedan är det också bara att inse sanningen. Egentligen egentligen är ju en blogg tillgänglig för vem som helst. Vem som helst i hela vida världen. Då blir man lätt paranoid om man tänker för mycket på det.

Men ibland är det bara komiskt.

Som idag när jag i föregående inlägg gnällde stort på Telia - efter att hamnat i ännu en telefonkö på 30 minuter i deras kundservice och givit upp - och istället bloggat. Och då! Kors i taket! Får jag svar i kommentaren! Från Telia! Så många gånger genom all den här skiten har önskat att DE bara kunde ringa upp MIG någon gång för en gång skull. Inte en gång har det hänt på eget initiativ. Inte ens under de telefon/internet/tvlösa månaderna under hösten för två år sedan heller. Och så bloggar jag - och DÅ av alla gånger får jag svar. Jag kan inte låta bli att le stort åt komiken i allt det här. Och, ja Telia lockade över mig till den mörka sidan i alla fall för ett tag.

Så nu är jag lite förundrad och förvånad men mest förväntansfull och ser fram mot en ny tid. (Internet har bara kopplat ifrån femtioelva gånger under detta inläggs tillkomst)

Så! Nu är det upp till bevis Telia!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Du har mail... Peter som svarade sist bad mig hjälpa dig vidare : ) Nån ordning ska vi allt kunna få på det här!
    /Lisa Arvidsson
    Telia kundservice

    SvaraRadera
  2. Hahaha... Underbart! Klart att dom är ute och läser bloggar dom med...
    Jag tror jag ska blogga om att jag behöver en ny dator... Tror du man måste vara märkes-specifik?

    SvaraRadera
  3. Hahaha, vilken grej! Då hoppas jag det löser för dig.
    Det verkar vara nackdelen med att bo på landet, internet. Nu är vi vana med att ha bredband 100mbit. Blir det landet är det ju ADSL som gäller. Men det är ju värt det. Har kollat runt på hemnet de senaste dagarna efter små hästgårdar. Drömmer mig bort... :) Är rätt avundsjuk på dig nu, med gårdslivet (ej teknikproblemen, haha)

    SvaraRadera