onsdag 6 april 2011

Några kvällars skisskörd

Själv tycker jag det är fasligt kul med skisser! Och eftersom det är det enda jag presterar just nu så är det också det enda jag kan underhålla med teckningsmässigt. Så det blir en liten rundvandring hur skörden efter två kvällars skissfrustration kan se ut.

Jag med en sjuk unge på armen. Söt unge dock men inte för det desto mindre energikrävande

Planlöst kladdande

Ett försök att rita dottern ur minnet. Blev inte likt men likt en bebis iaf

Ganska nöjd med denna skiss. Skulle kunna bli något. Men har grymt dåligt driv nu

Vilken härva! Men någonstans där i borstar jag tänderna på min son... Tur att jag har ljusbord

Grubblandet och skissandet fortsätter. VAD är det som gör att män ser ut som män? Mina män ser antingen lömska och stela ut eller tjejiga ut. Lösning: rita av fler män. Driv: Noll

Ja det var allt det. Eller inte allt men några i alla fall. Och det är ju drivet det är fel på nu. Jag vet att det bara är mitt ansvar att bli bättre. Jag vet att jag måste utnyttja min passion som guppar runt i hela mig. Men VARFÖR måste jag vara så himla praktisk?! Det dödar flödet gång på gång. Minst en gång varje kväll av ritande slår det mig "Jaha, men vad ska jag med det här till då?".  Det låter konstigt. Jag borde vara lite mer konst-för-konstens-skull. För jag vet att jag kan bli så mycket mycket bättre. Men ibland känns det som jag bara stampar för mig själv. Ensammen.

1 kommentar:

  1. Åh, drivet. Det förbannade drivet! Jag har insett att det bara kommer när man släpper alla krav. Och det är ju lätt gjort så gör det nu! ;)

    Jag gillar att titta på skisser så du får gärna publicera ännu fler!

    Och tack för din kommentar! :D

    SvaraRadera