måndag 18 april 2011

Gnäll och tjat

Tystnad råder. Jag har varit på dåligt humör idag och igår målade jag glammigt. Så nu när jag liksom har stampat ner mitt dåliga humör på en lång promenad så känner jag att jag kan ge mig till känna. Inte heller hjälpte det i morse att det stod minus -0,7 kg på vågen denna vecka och jag därmed gått ner 3,5 kg på tre veckor. En droppe i havet känns det som nu även om jag veet att det är ett tecken på att jag gör rätt. Grr...

Men det är såhär nu emellanåt. För det mesta funkar allting fasligt bra men ibland trillar våren över mig. Och vårdbruket sen! Jag vårbrukar inte ens men det gör ju min fina bonde. Jämt och ständigt. Och det här är bara början på ett långt race som håller på ända till vintern.Men det är sällan så farligt som man föreställer sig det.

Och för er som tröttnat på gnället. Ikväll målar jag. Bild kommer om jag inte lyckas göra något helt galet. Fast bilden i sig är väl kanske inte så galen. Nu ska jag läsa tror jag. Något så muntert som om olycklig kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar