tisdag 12 april 2011

Åh, om jag kunde drömma!

Alltså. Jag vet att jag lever med en inte alltid så hälsosam fantasivärld. Inga köttätande zombies eller miserabla livsöden här inte! Nej ge mig romantik i massor och verklighetsflykt ännu mer! Låt mig bada i det och stoppa om mig i bomullsludd av lyckliga slut och sagovärldar! Och sedan ger jag det bara närning. Mer och mer näring i form av böcker, filmer och fantasier. Allt det liksom som någon motvikt för all världens hopplöshet som liksom ständigt försöker locka mig till den mörka sidan.

Och nu är jag just där. Inte på den mörka sidan men mitt i en fantasivärld. Så verklig att jag vill leva i den. (Ungefär samma besvikelse här då när verkligheten slår mig som när jag till min fasa insåg att Avatar, en helt annan berättelse än den jag skriver om nu, inte var på riktigt). Men det här är romantik och känsla och allt jag kan önska mig i en enda bok! Jag skulle vilja, så gärna, vara lite sådär mot strömmen och säga att jag inte fattar grejen aaaaalls och att jag minsann vet mycket bättre. Men Twilight! Jag säger då det! Twilight - eller som den dåliga svenska översättningen "Om jag kunde drömma" - har fångat mig totalt. Och nu läser jag den igen och är helt såld. Igen. Och jag vill se filmen. Igen.

Så jag får känna mig besegrad. Det här är jag. Utan ursäker. Och jag älskar det!

2 kommentarer:

  1. Åh det är allt härligt att hitta något man kan djupdyka i totalt och helt glömma verkligheten! Det jobbiga är som sagt när man inser att det finns en sådan. Verklighet alltså.

    Och underbar etikett - osund besatthet. Haha! :D

    SvaraRadera
  2. Britta: Ja, jag är helt uppslukad så det nästan är pinsamt ibland :) Är själv ganska nöjd med etikettsnamnet. Förväntar mig att de flesta av mina inlägg kommer hamna där under :)

    SvaraRadera