måndag 5 mars 2012

Odrägligast

Idag är en sådan dag som jag helst hade dragit täcket över huvudet och sovit bort. Ja, vilket jag i princip också har gjort i och för sig. Ingen ork till något, ingen lust. Och våren rycker i mig och skriker allt jag ska göra i mitt öra dagarna i ända när jag egentligen bara ska försöka ta det lugnt med knät. Jag är ju sjukskriven har jag hört.
Fina mannen är bättre än mig. Det brukar han vara i och för sig. Han tar på barnen ytterkläder och packa dagisgrejer medan jag stirrar i taket. Han sopar upp pärlorna på golvet och lämnar den största biten fisk till mig av de snuttar vi hade kvar från maten igår. Jag hade tusan låtit pärlorna vara och sedan delat fisken milimeterjämt och tagit den som såg minimillimetern störst ut. Ja, han är bättre än mig.

Hua, vem är odrägligast idag egentligen?
Det är väl då tur att jag har ett inlägg till att skriva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar