lördag 1 januari 2011

skiss i avslappningsläge

Slötittar på Ivanhoe sådär som man ska på nyårsdagen. Om vi säger så: jag kan den ganska bra. Faller tämligen väl in i min filmsmak. Trevligt att ha en teckning framför sig då också och min hjärna ställer sig på avslappningsläge och likaså mina motiv på teckningar. Jag önskar att mitt undermedvetna kunde frambringa något mer spännande än putmunnade flickor. Men uppenbarligen inte. Och eftersom jag är lite missnöjd över min enformighet och över att det väldigt ofta blir just motiv som nedan, så blir det inte så mycket med dessa än att de hamnar i någon mapp. Fast nu när jag förstått att det finns de som är nyfikna på vad jag sysslar med teckningsmässigt så kan jag väl bjuda på en av "mina tjejer". Och, ja mina skisser är kladdiga som få.

Men det blev faktiskt en lite roligare skiss också. Får se när jag hinner och orkar göra klart den bara. Det är ju kvällarna efter barnen somnat som är min arbetstid...

4 kommentarer:

  1. I like it!

    Det är svårt att komma ur gamla vanor. Jag är som du, målar samma sak gång på gång. Inte konstigt att man blir trött på det ibland. Tittar man på sökstatistiken så är det 9 av 10 som kommit in på min blogg genom sökord som "naken tjej" eller "nakna rödhåriga tjejer". Man börjar fundera på vad man egentligen sysslar med då, hehe.

    Hur som, kul att se en riktig skiss, mer sådana! :)

    SvaraRadera
  2. ...hahaha...låter som jag... plutande munnar och tjejansikten... och att endast kvällstid är arbetstid.

    SvaraRadera
  3. gud , att man kan vara så begåvad !
    Jag är så imponerad . dock så har jag en kompis i min klass som ritar UNDERBART! Men inte lika fint som dig då , men fint c: .
    Själv så önskar jag att jag var så begåvad !
    något tips ? <:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, TACK så mycket! Kul att du hittat till denna bild och kommenterar för det är den jag får flest googlesök på ;)

      Begåvad: visst! Men det finns nog de som har mer naturlig talang än vad jag har. För resten handlar om att ÖVA öva ÖVA och vara himla beslutsam. Att rita ibland och bli missnöjd och inte rita på evigheter funkar inte (Tro mig, jag har testat). Så jag tror alla kan mer eller mindre med övning.

      Sedan ritar man ju inte likadant. Man ska ju göra sin grej och den kan man bli grym på oavsett teknik eller stil. Kolla på många olika stilar som du tycker är grymma och fundera över varför är ett tips. Det handlar inte alltid om noggrannhet eller känsla för proportioner utan också om annat...

      Lycka till!

      Radera