tisdag 25 januari 2011

En sjöjungfru på kroken



Jag övar och övar och övar och övar. Listan i mitt huvudet är oändlig på allt jag vill lära mig men jag försöker alltid ta det närmaste (fördelen med att vara pedagog kanske?). Jag läser. Kikar på andras teckningar. Försöker. Men för det mesta bankar jag pannan blodig känns det som. Det är väl tur att det ändå för det mesta är kul. Och ibland. Ibland. Blir det som man tänkt. Och det blev det faktiskt nu. Självklart finns det saker jag tycker jag kunde gjort bättre. Men  det här känns ändå bra...

Och en sjöjungfru blev det. Tänker på Disneys "Den Lilla Sjöjungfrun" jätteofta nu. När jag var liten var det utan tvekan en av favoriterna och jag och min bästis simmade och sjöng (eller kanske skrek) som sjöjungfrur under vattnet hela tiden. Jag kan fortfarande simma sjöjungfrusim. Jag provar då och då om somrarna i havet när jag är för mig själv...

2 kommentarer:

  1. Oj, hur har du lyckats med blodet? Verkligen fint!

    SvaraRadera
  2. Den blodiga sanningen är inte blodigare än att jag kladdat ner hela mitt högra pekfinger med poppy-promarker och gnuggat på :)

    SvaraRadera