tisdag 4 januari 2011

Jag tantar till det lite


Är så sjukt trött men var bara tvungen att bli klar med den här någon gång. Det är så svårt att komma på motiv bara sådär tycker jag och försöka utmana mig själv. Den här gången bestämde jag mig för att jag skulle rita en tant - och sedan flöt allt annat in. Men det var bra övning att rita den här bilden och lite mer av arbetssättet föll på plats. Övning ger alltså färdighet! Fast vem blir nöjd för det? Jag hade i alla fall väldigt kul och blev helt uppslukad av bilden. Sånt gillar jag!

1 kommentar:

  1. sv: Okej, jag ska göra klart den! Jag lovar! Det är bra, nu måste jag ju göra det också! :) Tack för det! Hehe.

    Jo, det mesta handlar väl om att öva, öva, öva, i alla fall för folk som mig som inte har det naturligt, utan måste traggla sig igenom teckningar. Men man lär sig mycket och det där naturliga som man är så avundsjuk på kommer väl så småningom, förhoppningsvis! :)


    Förresten, tanten är ju supersöt. Inga tegelstenar i den väskan precis.. ;)

    SvaraRadera