fredag 28 januari 2011

Snälla låt mig rita något bra!

Några bilder efter två kvällars kluddande

För det mesta ritar jag om kvällarna framför tv:n samtidigt som jag lyssnar på tv och plågar min man med "Du, kan du titta på den här?". Han är tålmodig som få. Det är inte jag. Jag vill att allt jag ska bli ska bli strålande och börjar på teckning efter teckning efter teckning. Oftast blir det bara blaj. Gör ett streck som blir ett streck som blir ett streck. Ibland drar fantasin igång men ibland blir det bara hjärndött och då blir jag arg. Bankar pannan i ritbordet och önskar sådär desperat "Snälla låt mig rita något bra!" Men det går ju inte att tänka på det viset om man ska prestera har jag förstått. Det bästa är att bara göra. Men ibland vill man bara göra något riktigt bra.

Tills dess visar jag en liten del av min skisshög.

3 kommentarer:

  1. Det är så frustrerande! Det värsta är att man slösar papper! ;) Fast jag tycker att de skisser du visar här verkar bra! Speciellt nyfiken är jag på den med tjejen i mössa. Den ser levande ut!

    sv: så det är du som är en lilla dektektiven? :) Vad kul att du hittade min nya blogg. Nu är den igång på riktigt. Eller ja, min ambition är att den ska vara det i alla fall ;)

    Nu ska jag läsa ditt mail! :)

    SvaraRadera
  2. Oh, tittade lite noggrannare och såg den springande tjejen och.. kaninen? DEN vill jag verkligen se mer av! :)

    Kom också på att jag skrev in den gamla bloggadressen som signatur. Inte bra alls! :)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar verkligen att se ofärdiga skisser som är work-in-progress. Finner dem så väldans mer intressanta än färdiga alster, det är mer liv i dem...vägen till målet är ju oftast så mycket mer givande, om än kanske en aning frustrerande ibland =P

    Mitt eget tecknande står totalt stilla och inte ens hastiga skisser blir av, så det är så inspirerande att få se sånt (och självklart så smyger en gnutta avund in). Jag hoppas du lägger upp mer "kludd", för det såg så vackert ut :)

    /LadyNight
    http://pysselstund.blogspot.com

    SvaraRadera