söndag 9 januari 2011

Ordning efter kaos?

Ni kommer ihåg de där bilderna av min välstädade arbetsplats? Radera genast dem från ert medvetande och lägg till prylar från golv till tak och papper som en matta över golvet. Och två barn som sedan har suttit och haft det roligt i alla mina utspridda lådor och därmed dragit ut allt från rökelser (!) till pennstumpar. För även om det verkligen verkligen inte verkar som så, så håller jag på att städa. Därmed är det som alltid när jag städar och man hoppar hinder genom hela huset och man undrar hur man egentligen kunde missa att höra jordbävningen - när den nu uppenbarligen var så omfattande.

Min fina man skrattade häromdagen när han klev in genom dörren och upptäckte det nyfunna kaoset. Jag är glad att han skrattar. Han har redan för länge sedan insett att det inte går att göra någonting åt mina storstilade projekt. Jag menar att jag är kreativ och därmed inte kan rå för mina impulsiva infall. Ofta gäller dessa infall, konstigt nog med tanke på min oordningsamhet, städning och sortering eller möjligen också renovering. Inga små projekt med andra ord - men allt ska ske på en gång. Helst.

Så just nu överväger jag. Ska jag städa mitt skrivbord eller kanske helt enkelt stänga dörren, slå mig ner framför tv:n och måla något istället...

Men nu åter till matlagningen och sedan kvällsrushen med att få mat i magen och barn i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar