tisdag 27 september 2011

Wildlife!


Denna hänger nu på min utställningsplats. Mycket snyggare i färgerna i verkligheten såklart!

För övrigt är det kul att måla av folk. Det har jag alltid tyckt. Men jag har funderat mycket av vad det är som gör en bild inspirerande. Denna såg jag över facebook och fick fråga om jag fick låna. Snälla E sa ja. Det jag kom fram till om bilderna var iaf att det inte gör något om en bild är arrangerad. Men jag gillar också sådana som inte är det. Men de måste förmedla en tanke, stämning eller känsla. Dock får inte bilderna i sig vara "konstverk". En fulländad bild känns överflödig att rita. Men finns det möjlighet att lägga till och tolka blir bilden plötsligt min egen. Man liksom bara lånar ett ansikte.

1 kommentar:

  1. Äntligen kan jag kommentera! Har velat berätta hur länge som helst nu att den här är superfin! Färgerna och hennes uttryck och blommorna - helt fantastiskt härlig! Jag antar att den är ännu finare i verkligheten!

    SvaraRadera