måndag 14 mars 2011

Jobbande och kladdande

Blev helt chockad igårkväll: "VA! Ska jag jobba imorgon?! På en måndag? Vad hände med 'Ta igen sig efter helgen?'" Liksom.  Jag lever i en verklighetsfrånvarande värld. Och nu sedan jag börjat jobba lite och även får måla på kvällarna så ser jag inga som helst problem att jobba 1-2 dagar och vara ledig 5-6. Precis lagom. Man hinner med allt man ska utan att stressa så mycket. Och skulle det bli långtråkigt så har jag ju faktiskt en hel gård utanför dörren att dra runt ungarna på.

Annars så jobbade jag ju som sagt idag. Jag är inte hundra van precis. Ett tag vet jag inte alls vad jag sysslade med och hela klassen var som yra höns. Men det ordnade sig. Jag känner det inom mig: den där groende potentialen. Inser att jag inte är ett hopplöst fall och att jag nog har mer koll på vad det innebär att ha än klass, än vad det känns. Men för det mesta är jag bara nybörjare och vet inte hur jag ska få ihop det så som det står på planeringarna. Fast jag tror det lärde sig nått i alla fall.

Sedan blev det kladdande igår igen. Planlöst. Vet inte vad jag ska rita. Fick ett litet litet hobbyuppdrag och sedan blev det storbröstat och putmunnat för hela slanten. Haha, mitt omedvetna måste vara ytterst spännande om det är just det här jag åstadkommer. Man kunde ju önska att det var lite mer djupt och genomtänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar