söndag 20 mars 2011

Vårdille

Är så osannolikt trött på min internetanslutning. Tekniska saker ska fungera om man betalar för dem. Men bor man i utbygden är det visst inte en garanti. Trots att tekniker har kollat ledningarna hit och dit och testat allt. Vill inte ha fler tekniker som inte vet vad de ska göra i mitt hus igen. Men vill gärna att internet ska funka. Det är ett dilemma.

Annars försöker jag mest jobba på min vårliga odödlighet. Idag mejade vi ner ett träd och en meter av vår häck. Fortfarande drömmer jag om ett staket men drömmarna börjar mer och mer likna en hög övervuxen spaljé med stora järngrindar. Efter 5,5 år boende här har jag på sätt och vis vant mig vid att vem som, på ladugårdsplanen framför ladugården, kan se rakt in i mitt hus ända till köket så fort jag öppnar dörren. Men spaljédrömmar bygger sig inte själv och klätterväxter springer inte bara upp ur jorden för att man vill det. Sedan får jag vårdille på att renovera och att jobba och att måla. Och gå ner i vikt. Jag skulle inte gråta om jag på något mirakulöst sätt kunde gå ner en 30-40 kg till sommaren. Bara sådär. Ja, eller i alla fall tio - om jag nu bara kan ta mig samman någon gång då, då!

Och sedan blir jag tokstressad när jag tänker på att min föräldrarledighet är slut efter sommaren och har jag inte tagit mig samman och gjort de där barnboksbilderna så får jag nog aldrig tummen ur i en stressad jobbvardag som nyutbildad lärare.

Men ikväll ska jag titta på Förtrollad och förlora mig lite i de välbekanta sagodisneyvärldarna som gör mig på tok för barnsligt glad. Och sedan ska vi se om jag kan pricka penna/pensel på pappret och börja med den första bokbilden på allvar. Fast ska nog försöka skippa allvaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar