onsdag 16 mars 2011

Dålig självdisciplin

Det är väl då konstigt. Jag vill göra svindlande äventyrsboksbilder till min bok och istället ritkrampar jag mig fram ännu fler tjejer. Som om världen inte hade tillräckligt av dessa tjejer! Så då står alltså valet mellan att tråka ut genom att inte publicera något i bildväg de närmaste dagarna eller lägga upp en av dessa skapelser. I det här fallet så satt jag och försökte komma på smarta sätt och drag att göra killar killiga utan att lägga på övertydliga muskler kors och tvärs. Men det går ju inte att komma fram till något om man slänger undan varje påbörjad bild och börjar på nått sånt här istället. Så det här är helt enkelt ett exempel på dålig självdisciplin och allmän oinspiration. Jag hade inte tackat nej till en riktig utmaning med lite press utifrån nu att kunna utvecklas (och våndas) med. För ibland känns det som man bara står och stampar och bankar huvudet i samma gamla teckningar.


1 kommentar:

  1. kommer du på hur man kommer ur denna cirkel så hör av dig! ;) jag blir galen och sliter mitt hår som redan är både slitet och tunt så det räcker.


    tack så hjärtligt för länken förresten, söta du!

    SvaraRadera