lördag 26 mars 2011

Vernissage, hemsk vägning och lite skiss


Fina Mannen jobbar och då får man sysselsätta sig själv och barnen så gott det går. Jag tycker om att åka iväg på äventyr men har alltid lite dålig fantasi på grejer man kan hitta på. Men idag var äventyret bestämt och vi gick på vernissage. Broderns flickvän är grym på att måla och är en inspiration på många sätt för mig inom det kreativa. Trots att hon är fem år yngre lär hon mig massor. Bland annat att tro på det jag gör. Så trevligt värre och dagen avslutades med en trevlig eftermiddag hemma hos föräldrarna.

Annars har det varit en seg dag. Bland annat köpte jag en våg igår som jag med stor entusiasm (inte!) invigde. Och fy katten för resultatet! Har ju inte vägt mig sedan förra julen då jag var höggravid vilket nu är över ett år sedan. Så idag var det "bryt ihop" och på måndag förhoppningsvis "kom igen". Eller det är "kom igen", det finns liksom ingen återvändo och på något vis är det skönt. Dags för förändring och en lång kamp neråt ett litet hekto i taget.

Sedan vad det gäller målandet så var det ju tänkt att jag sådär hurtigt skulle ta tag i nästa barnboksbild: vilken jag klart funderar mycket över. Men ibland kommer projekt till en som man brinner lite mer för, för tillfället. Så jag bjuder därför på en porträttskiss som är på G...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar