onsdag 23 mars 2011

Kört fast...

Jag vet att det är fjantigt av mig (fast det är sån jag är med mycket) men jag kommer ingenstans ikväll på grund av det jäkla internet som kopplar ner hela tiden. Så istället har jag suttit hela kvällen och försökt komma åt alla sidor jag vill men istället suttit och morrat åt min dator då den kopplat ner mig varannan minut (ingen överdrift). Antagligen har den kopplat ner mig tio gånger medan jag skriver det här också. Grrr. Snacka om att jag lägger min energi på fel saker!

Så trots att jag hela dagen har sett fram emot att måla så har jag inte heller gjort det. Och nu är klockan kvart över tio och jag borde tänka på att sova och inte börja måla. Och eftersom jag har bestämt mig för att vara så fasligt hemlig vad det gäller boken, ja utifallatt den skulle visa sig vara något alldeles unikt och fantastiskt som alla vill ha (haha), så kommer jag ju inte heller visa några bilder på riktigt från boken ens när de är klara (kanske en liten liten tjuvtitt). Så därmed har jag heller inget nytt och spännande att komma med på målarfronten.

Och i övrigt känner jag mig allmänt tråkig. Pratar tråkigt. Jag till och med ser tråkig ut. Går omkring i en väldigt söndrig jacka köpt på jula som gravidjacka (och som är lika tight som när jag var i vecka 25 känns det som). Jag gör inte ens en halvdan ansträngning att göra en taskig plockning av mina vildvuxna ögonbryn. Mitt hår är långt och slitet och igår gick jag till jobbet utan att ens anstränga mig med att sätta på iaf lite mascara. Alla kläder är svarta eller gråa i garderoben och jag vill bara gömma mig. Jag känner mig inte som 25 för fem öre och fasar inför sommaren. Men jag håller på att anstränga mig för att rycka upp mig lite. Har kommit fram till att ingen kan rycka upp sig med straff: "Jag får inte köpa några fina kläder förrän jag väger 10 kg mindre". Det är ett straff. Så nu köper jag vårjacka fast jag är för stor. Ha! Någonstans måste man ju börja. Sedan kan man ha hur mycket målbilder som helst när man trivs med sig själv igen och känner att man är på väg mot en positiv förändring...

Jag är tråkig. Min blogg är tråkig. Att det inte blir några bilder på grund av mitt dumma modem är tråkigt och jag kör fast bland vårjackorna är tråkigt.

Men våren är helt fantastiskt härlig!

2 kommentarer:

  1. Nej nej nej du är inte tråkig! Men visst kan man känna sig trött på sig själv ibland o titta sig i spegeln o bara känna Blä:)

    Kram o ha en fin vårdag!

    SvaraRadera
  2. Tss, du är ju inte tråkig för fem öre! Jag går in på din blogg för att bli underhållen på olika sätt och jag går aldrig härifrån missnöjd!

    Klädbekymmer har jag också. Nu vill man gå runt i solgult och ljusblått (som en himmel tydligen) men allt man har är som sagt svart och grått, för vem vill, vågar eller orkar sticka ut med något färgglatt på vintern? Nänä. Och det är ju så PRAKTISKT med svarta kläder. ;)

    Nu börjar man plocka av sig plagg efter plagg och inser att det där man gömde under tio lager kläder syns litet granna. Känner igen känslan. Men köp en jacka och känn dig fin! :)

    SvaraRadera