lördag 25 december 2010

Juldagsscanning

Juldagen. jag tänkte verkligen inte blogga. Men det visade sig att jag faktiskt hade varit snäll i år och jag fick en scanner. En scanner som inte verkar mörda mina bilder!! Det ser hittills lovande ut. Ännu har jag inte löst hur jag ska få in mina A3 i datorn men det löser väl sig det med. Mest glad bara över att saker blir i datorn ungefär som de ser ut på riktigt. Så det firar jag med en nyscannad bild. Över ett år gammal och det syns - Det var ännu medan min färgskala i promarkerspennor var ytterst begränsad. Mitt måtto är i och för sig att man aldrig kan få för många färger - men nu kan jag med mina ca 70 pennor jobba ganska obehindrat i alla fall. Det är så roligt att rita!

Annars var vår julafton tumultartad i snöovädret. Herregud vilket väder! Vi som bor lite öde från början kände det som om vi vore helisolerade. Tack och lov bor man på en gård och kan ploga sig dit man vill - och i det här fallet vårt julfirande 500 meter bort. Så nu har vi som en tunnel hem till oss med enorma snövallar på båda sidor om vägen. Och ja, vi blåser nästan bort också.

1 kommentar:

  1. Ja, vad kul med en fungerande scanner. Grattis! Fin bild oxå, även om den var "gammal"!

    SvaraRadera