torsdag 16 december 2010

Bloggtok?

Såhär mycket som jag bloggar nu har jag nog aldrig bloggat innan. Men nystarten blev precis som jag hoppades: En nystart som håller mina tankar igång och jag får möjligheten att känna mig lite viktig i alla fall för en liten stund. Sedan har jag ju inte heller varit så himla duktig på att lägga upp en massa bilder som jag gjort heller. Var så missnöjd innan och kände det mer som ett svek mot min förra blogg om jag liksom efter tre år bara kom på att: "tjo! Nu byter jag totalt inriktning och börjar måla som en tok istället för att skriva självrannsakande texter stup i kvarten". Det skulle bara kännas fel. Men nu är det andra bullar. Den nya improved-Elin slänger bilder runt sig till höger och vänster och har storhetsvansinne och har fått för sig att det ritade är minst lika spännande som det skrivna - kanske mer spännande? Jag vet inte längre. Men jag gör både och, för sån är jag. Dock vill jag ju varna om att det kan komma en tid då mina gamla bilder jag slänger in här i bloggen nu kommer ta slut och det istället blir till att vackert vänta på nyproduktion. Min nyproduktion för tillfället ligger på skrivbordet med en massa jobbiga beslut jag har svårt att ta tag i...

Annars så har jag vaknat till med lite ny julenergi nu. Jag är en husmor ut i fingerspetsarna och varenda tanke går till dukar, gardiner, plantering av blommor, matlagning, brödbak, tvättning och städning.... Alltså inte alls som jag brukar vara. Men när det är jul kan tom det kännas tillfredsställande och utvecklande. (Hjälp! Det låter som jag blivit hjärntvättad!)

Så nu under mina bondmoriga tendenser bjuder jag på min första och enda färdiggjorda serie. Det är amatörmässigt så det förslår. Men kanske blir det en dag tillfälle att göra fler och öva mer... Fast det lär nog inte bli mindre amatörmässigt - det finns liksom en anledning till att människor går år av utbildning för att lära sig sånt.

6 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag tycker din blogg är super, du skriver intressant och serien och bilderna är underbara så sluta inte! Meeer meeer :D

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt att höra! :D Glad. Och nej jag har inga planer på att sluta inte utan nu kör jag på med meeeer. Men ibland är det lätt att bli förvirrad över vad man sysslar med :S Tack för den härliga responsen!

    SvaraRadera
  3. sv: Åh äntligen får jag också vara med i en sån klubb! Som jag längtat! Jag trodde bara att det var herrar 63+, i tweedkavaj med läderlappar på armbågarna och en stor mahognypipa i munnen som fick. Härligt! ;)

    Haha, jag gillar verkligen kon i fönstret!

    SvaraRadera
  4. Äh, vad snackar du om? Den här är jättebra! :)

    SvaraRadera
  5. helenafunck: Äh, jag vet kanske inte vad jag snackar om :) men det är härligt med stödet!

    SvaraRadera
  6. Jag har sett just folk som har gått år av utbildning som har gjort mycket värre! Den var tydlig, lättläst, lagom med text och framförallt rolig! :)

    Kul med barnet i bakgrunden med! En serie är ju unik bland andra medier bland annat för att man kan följa olika historier i olika nivåer i bilden, samt gå tillbaks på sidan igen för att upptäcka något man missat.

    SvaraRadera