onsdag 15 december 2010

Jag gillar



Jag tycker om väldigt många saker. Särskilt bilder. Men jag är osannolikt dålig på att hitta sånt  jag gillar. Har inte tålamod och teknik att söka en massa på internet och hittar sällan nått. Därför snubblar jag för det mesta över saker. Och inte ens då är jag duktig på att lägga saker på minnet. Så nu när jag snubblade över ett gäng julkort som jag gillade stilen på och såg en signatur i högra hörnet: H Selldin så bestämde jag mig för att söka upp människan på nätet. Och hittade knappt något. Men hon hette visst Helfrid Selldin och föddes på slutet av 1800-talet.

Men jag tycker om det här. De klara fälten och figurerna och det nästintill icke-existerande djupet. Och såklart hela den där härliga känslan som finns i gamla illustrationer... Dessutom tycker jag om att det är lite manga-känsla i den vänstra bilden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar