lördag 18 december 2010

Den mörka sidan av min (fjortis)personlighet

Det händer, av förklarliga anledningar, mycket i den verkliga världen nu och allt är bara julsånger, polkagris-stavar och världens finaste gran som nu står på vårt vardagsrumsgolv helt naken från mina älskade julgranskulor. Imorgon. Imorgon ska varenda tomte krypa fram ur vråna. Eller i alla fall upp ur jullådan.

Annars blir det film ikväll. Inte ett teckningsstreck kommer att dras. Inga djupare tankar alls kommer tänkas. Ska bara förlora mig totalt i en av mina favoritvärldar och mysa ner mig i soffan med min fina man. Och vad jag ska se på vill jag knappt avslöja för jag har liiite svårt att förlika mig med det där. Vill ju vara sådär alldeles unik och tycka om svåra filmer och förstå saker och se samband som ingen annan sett. Men här ska jag kolla på den tredje Twilight-filmen, eftersom jag efter Oprah i veckan såg de tre huvudpersonerna och fick total abstinens efter filmen jag ännu inte sett. Men jag har svårt att stå för denna mörka sida av min (fjortis)personlighet.  Det skulle ju liksom inte bli såhär. Jag var ju så kritisk men såg filmen och sedan streckläste jag plötsligt alla böckerna. Och blev lite rädd. För mig själv.

Så sån är jag såhär innan jul. Och bloggen överger jag helt brutalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar