måndag 20 december 2010

Kvällens skiss


Försökte tvinga mig själv till att traggla muskulösa manskroppar. Och nog blev det, det också. Men jag ritar tjejer mer spontant och det blir liksom bara ansträngande och frustrerande att rita sånt som jag inte kan koppla av med. Så då blev det älvor istället. Jag är hopplös. Hur ska jag utveckla mig om jag bara gör samma grej jämt? Fast samtidigt: varför kan inte det vara okej? Man ska ju hitta sin grej också har jag förstått... Kanske är nästa utmaning att göra klart en älvbild i färg? Det brukar jag faktiskt inte göra så ofta...

3 kommentarer:

  1. Jag förstår! Men ha kul är oxå superviktigt! Den här skissen ser så fin ut! gillar motivet.

    SvaraRadera
  2. Hej.

    Snubblade in här på förekommen anledning. Jag måste säga att bloggens design är fantastiskt fin. Headern är en riktig humörhöjare och akvarellbakgrunden är överväldigande på min 24tumsskärm.

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack så mycket för kommentarerna på min blogg, uppskattas enormt!!

    Jag känner igen det du skriver! Jag ritar snudd på nästan aldrig män heller. Känner väl också att jag borde öva på det. Men sen samtidigt så blir det ju alltid bäst när man tecknar det man tycker mest om :P

    Din skiss är verkligen jätte fin, vore superkul att se den i färg!

    /Elena

    SvaraRadera