torsdag 23 december 2010

Julfriden närmar sig

En av mina alltid lika kladdiga skisser
Så! Nu har jag städat som en tok. Inte i stökrummet. Inte under sängen. Inte i det överbelamrade kontoret. Men det finns fria ytor och julsaker på plats. Ja, jag är precis sådär nöjd som man kan vara när man städat. Så det blir nog jul trots allt - precis som det alltid brukar bli. Och tom den lilla gnällskrutten som jag helt orättvist utnämnde till min städsabotör igår har både sovit som hon ska och varit mycket trevligare idag. Kanske gnället inte bara var bebisens fel... Suck. Ibland önskar jag att jag bara kunde vara en alldeles tålmodig och helgonlik moder. Fast det hade antagligen inte blivit lika spännande.

Sedan la jag upp min God Jul skiss. Som sagt har ambitionerna varit höga denna jul. Och nu inser jag att jag omöjligt hinner göra klart denna inom de närmaste dagarna. Fast det är väl kanske inte heller så himla lätt att se vad det är jag egentligen har ritat på den här bilden. Mina skisser är alltid så kladdiga och denna är inte ens helt klar. Tack och lov för ljusbordet där man kan reda upp allt. Så vi får se när den här blir klar eller om jag satsar på den nästa jul istället ;)

1 kommentar:

  1. Svar:

    Hehe men visst kan det va svårt att få tummen ur ibland! Har hört nånstans att man ska använda 5 second rule när man får inspiration, typ inte låta sig själv "tänka efter" utan bara börja göra. Men det e lättare sagt än gjort ;)

    Glad jag blir att höra det! :) Jag känner verkligen igen den perioden i slutet av gymnasiet och året efter. Gick estetiska och sista året fick jag panik för jag trodde inte att jag skulle komma någonvart. Hade rätt mycket komplex och prestationsångest, och den svackan höll i sig i flera år. Målandet kanske bara skulle bli en hobby... Men vad ska jag göra istället då?

    Det gäller verkligen att komma ihåg sina drömmar hur klyschigt det än låter, allt börjar i huvudet after all, ens egna inställning är egentligen allt.

    Med åren så hittade jag till olika forum på nätet som fick mig peppad igen, för jag såg på andra att man faktiskt KAN ha detta som ett heltidsjobb, bara man ger sig fan på det, hur svårt det än är i början.

    Och absolut, det är superviktigt att unna sig att måla för sig själv, det håller inspirationen igång! :) Heltidsjobb eller inte, e nog mindre viktigt, det är ju individuellt hur pass hår man vill satsa. Huvudsaken är att man aldrig glömmer varför konst e så jäkla kul!

    Vilken söt skiss förresten :) Känner igen mig där oxå, jag "ordbajsar" när jag skissar och det ser inte alls lika smickrande ut alla ggr som slutresultatet haha!

    SvaraRadera