onsdag 8 december 2010

Ingen rolig Elin inte

Åh, idag är nog den mest förvirrade dagen på länge. Jag känner mig helt panikstressad och det irriterar mig. Mest för att jag inte kan hitta en enda giltig anledning till att vara det. För här sitter jag på rumpan med all tid i världen och dagarna bara springer över mig. Hamnar för jämnan i soffan om kvällen och undrar VAD av allt jag tänkt göra som jag faktiskt har gjort. Ofta är det ingenting. Har tänkt städa på stökbänken i köket i flera veckor. Har tänkt rensa ut stökrummet men börjar alltid om från början känns det som. Och så sänker jag mina krav och tänker att jag bara ska få i ordning diskbänken ordentligt eller dammsuga golvet. Men dagarna blir aldrig så. Jag vet inte vad jag gör just nu. Kommer sjukt mycket för sent och tror jag ligger bra till i tid ända tills jag åker. Har en hel agenda i huvudet av saker jag ska göra men blir förfärad när jag trots mitt inte alltför späckade vardagsschema ändå glömmer hälften. Jag som tycker om att ha koll och kontroll har det inte alls. En snäll förskolefröken knackade mig idag på axeln och upplyste mig försynt, när jag försökte slita sonen från pusslet för att åka hem, att vi skulle ha samtal. Skulle bara säga det så jag inte glömt. Åhh gud vad jag glömt! Det blev droppen den här dagen.

I övrigt så vill jag så jättegärna fylla mina nya fina underbara blogg med en massa nya teckningar. Den ena mer fantastisk än den andra. Sitter med ännu en skiss från mina utmaningar. Men när det blir kväll så är det som om min energidepå är slut. Lite sådär som på tv-spel när man förlorar mer och mer kraft ju fler gånger man hoppar på taggiga växter eller farliga datadjur. Och sen när det är slut ligger man och dör i soffan. Ingen ork. Knappt ens för att lägga barnen. Då skulle jag kunna döda för att hitta en sån där 1up-svamp och liksom komma igång igen. Men man är väl inte mer än mänsklig... tyvärr.

Nu har jag i alla fall köpt böcker om teckning som jag ska bilda min inaktiva hjärna med. Så börjar jag plötsligt rita alldeles tokigt så vet ni varför.

Så inga roliga teckningar. Inget roligt inlägg. Men det får vara så...


Förresten ett tips!
Har ni inget vettigt för er så kan ni ju bildsöka på google på Ann-Katarin Rosenblad så syns min bild först där! (fast det kanske bara är en slump och bara händer på min dator)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar