lördag 12 februari 2011

Systerystern


Och den här gången blev det min syster. Av någon anledning blir hon ofta motivet. Vet inte riktigt varför det blir så, men antagligen beror det på att hon är himla bra och kul och kreativ att man inte kan låta bli att inspireras. Det var för övrigt hon som fick mig att komma på tanken att börja blogga en gång för sådär 3,5 år sedan. Så det är jag ju väldans glad för såklart!

Det blir mycket porträtt nu. Mycket för att jag ända sedan jag som liten såg en av min pappas fantastiska blyertsteckningar från när han var ung, så har jag alltid velat göra det där. Men också för att det är något konkret att jobba med. Min fantasi har nog blivit lite väl pressad av allt målande på senaste tiden tror jag - så att bara fånga en idé från det blå känns väldigt svårt just nu.

2 kommentarer:

  1. ÅH!! FIN! Jag tycker väldigt mycket om att du målar av mig för du gör det så fint : ). Ganska ofta brukar jag fundera på hur det är att leva i en tecknad värld (kommer du ihåg Bonkers och Fallisär? jag vill vara en toon). Jag tycker om att vara tecknad. P.s. jag tycker om mormorsrutorna i bakgrunden! : )

    SvaraRadera
  2. Åh va vackert du målar! Du är riktigt, riktigt bra!

    SvaraRadera