söndag 6 februari 2011

Första akvarellteckningen


Alla är barn i början. Och så också mina akvarellkunskaper sedan jag skaffat mig min första akvarell-låda och nu gjort min första akvarellteckning någonsin (tror jag). Om vi säger såhär - i mitt huvud var jag lite mer Carl Larsson. Men men, med tanke på att jag är lite ny med det här på färg och blanda och grejer så kan jag kanske förlika mig med mina brister. Kanske. (Eller egentligen inte alls). Och motivet blev bara. Men nu hoppas jag att miljoner fantastiska ritidéer bara ska dimpa ner i huvudet på mig under natten så jag kan öva ännu mer. För trots frustrationen så hade jag ju aldrig fortsatt om det inte också varit fasligt kul.

Så. Jag ska nog erövra mina akvarellfärger också! Om jag är totalt hopplös om trettio teckningar så kanske jag ska överväga ett annat material för min egen skull.  Men ibland måste man bara förnya sig för att kunna komma vidare med allt annat.

Har för övrigt haft en fantastiskt trevlig helg med familjen. Och egentligen har vi inte gjort så mycket mer än att åka bort. Fast ibland räcker det.


Sedan känner jag att jag är lite kass på att få ihop kommentarsvar nu. Irrar mest omkring och återkommer när jag är lite mer fokuserad. Jag blir i alla fall VÄLDIGT glad för alla fina kommentarer och tar till mig varenda ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar