tisdag 22 februari 2011

Snabb skogshuggarskiss


Det är någonting med skisser. Det blir inte det vackraste man har gjort. Och det är snabbt och kladdigt. Tankarna ska ner snabbt. Men det är något med skisser som gör mig förälskad. I alla dessa hafsiga linjer finns så mycket oavslutade tankar och förväntad potential. Många många gånger är jag mer kär i mina skisser än färdiga bilder. Och en del skisser är bara inte meningen att det ska vara mer än skisser. Därför måste jag bara lägga upp kvällens snabba skiss. Jag tror jag är lite kär i honom och den fantastiska historia som bara ramlade in med honom rakt in i mitt huvud när jag ritade. Trots att bilden är långt ifrån det jag är mest nöjd med. Men det blir nog mer skisser i framtiden här i bloggen...

3 kommentarer:

  1. Jamen, visst är skisser såå härliga, håller med fullständigt!!

    SvaraRadera
  2. Oh la la!
    Det bästa med skisser är verkligen historierna som följer med figurerna.

    SvaraRadera
  3. Helena och Lina: Härligt att ha fler frälsta med mig! :) Så nu blir det till att skissa mer. Vill också gärna se fler av andras skisser också ;)

    SvaraRadera