måndag 14 februari 2011

I pausläge

Idag går hela familjen på pausläge. Man kan ha bergsklättring på diskbänken och i tvättbergen men det struntar vi i. Alla stora visioner om den här lediga dagen är som bortblåsta och vi är inte så missnöjda. Ibland är det så skönt att bara vara.

Sedan är jag lite nervös inför jobbande på onsdag. Förskoleklass denna gång och jag ser verkligen fram emot det. Men det är så svårt utan rutin och känna barnen.

Jag har börjat med en akvarell som inte blir så bra. Byter nog till promarkers istället. Kanske byter tillbaka igen. Det där velandet är hopplöst. Men det är ju så att en sak som kan verka hopplös i början blir fantastisk i slutet. Man älskar och hatar ibland så om vartannat att det är svårt att alls veta vad man tycker när det är klart. Men det är liksom klart.

Inget nytt och smaskigt i övrigt. Nojjar också över att sätta färg på första barnboksbilden. Akvarell eller promarkers. Jag drömmer akvarell men jag vet inte om jag har den tekniken för att göra det som jag tänkt. Och jag har heller inget ljusbord (snyft) eftersom det är sönder, så gör jag fel blir det krångligt med allt pill. Men bara jag får första bilden gjord så flyter nog resten på. Hoppas jag. 28 bilder iaf. Det är en del. Och inget jag egentligen tänkt visa jättemycket av i bloggen... tyvärr. Men hoppas det hemlighetsmakeriet lönar sig i slutändan...

Åh, så mycket kreativt snack. Alla som en gång hittade hit på grund av djupa analyser lär vara besvikna. Men det är inte jag... Ibland blir det bara lite annorlunda.

1 kommentar:

  1. åhå! va kuuul, tänk om alla skulle haft en egen fickkannin :D! tack för tipset :)!

    SvaraRadera