onsdag 15 februari 2012

Fjärrskådande flicka

Nu har jag masat mig till datorn. För ingen bärbar dator här inte inom synhåll och allt känns ju så litet och oriktigt i iphonen. Men nu sitter jag här. Benet är svullet och foten känns sprängande blodfylld. Så det blir väl soffan igen kan jag gissa. Men i övrigt går det bra! Idag kom jag ur mjukisarna och i ett par riktiga byxor. Kände mig genast friskare. Och snart väntar doktorsbesök och början på sjukgymnastiken (Aj!).

Men eftersom jag satt hela dagen igår typ, bortsett från när jag sov, så hann jag öva på att rita lite. Åh, vad det kan kännas trist att rita dessa fjärrskådande damer men jag måste ju tänka att det är för övnings skull. Att det inte gör något att en del proportioner blev galna utan istället gilla håret som blev bra. Igår satt jag dessutom och övade grundligt på att rita ansikten ur olika vinklar. Givande.

Och Doktor Zjivago. Den var bra. Men ärligt är det inte min typ av kärlekshistoria insåg jag efter fyra timmars drama och hemskheter och förbjuden passion. Tacka vet jag Stolthet och Fördom! Den drömvärlden bäddar jag hellre in mig i!

Nej nu måste jag upp med benet igen innan det sprängs eller nått. Och sedan räkna timmar tills nästa tablett.

Läser kommentarerna och blir väldans glad. Måste verkligen verkligen bli bättre på att svara er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar